Informacyjny zawrót głowy

“Kto ma informację, ten ma władzę”. Redakcje biorą udział w wyścigu po informacje, chcą jako pierwsze nam je “sprzedać”. Tylko skąd mamy pewność, że te informacje są wiarygodne? Jak nie zagubić się w szumie informacyjnym? Jak oddzielić fakty od opinii? Zapoznaj się z materiałami i porozmawiaj o tym z uczniami. Zapewne będą ciekawi, jak pracują media i czy kolejność informacji nadawanych w wiadomościach telewizyjnych ma znaczenie. W materiale filmowym znajdziesz również porady, jak planować dietę medialną.

TEMATY DO DYSKUSJI
Jak rozumiesz wypowiedź, że PAP jest agregatem informacji?
Na co należy zwrócić uwagę tworząc agendę programu telewizyjnego?
Czy twoim zdaniem selekcji informacji można się nauczyć? Odpowiedź uzasadnij.

PIGUŁKA WIEDZY
 

ĆWICZENIA DO TEMATU

Agenda programu telewizyjnego

Źródła wiedzy

Manipulacja w mediach