Włącz się. Młodzi i media. Co u nas nowego?

Realizacja programu Włącz się! Młodzi i media  nieustannie trwa. Uczniowie z całej Polski, którzy zgłosili się do programu, realizują kolejne zadania. Zaangażowanie, praca, kreatywność, mobilizacja, pogłębianie wiedzy o mediach - to składowe, które towarzyszą każdemu zaangażowanemu zespołowi uczestniczącemu w programie CEO. Do tej pory uczniowie mieli za zadanie przygotować między innymi trailer książki, kolejnym postawionym przed nimi celem jest nakręcenie krótkiego filmiku zaangażowanego społecznie. Jak sobie radzą i co u nich słychać? Przekonajcie się sami.

W dzisiejszym wpisie przybliżymy nasze dwa uczniowskie zespoły. Poznajcie uczniów z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Nowej Soli oraz z Zespołu Szkół nr 23 we Wrocławiu.

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Nowej Soli mimo tego, że dołączył do programu z małym opóźnieniem, zdążył zaangażować się w zadania projektowe w stu procentach. Włączyli się i to jak! Do tej pory wzięli udział w kursie na platformie internetowej, przygotowali diagnozę społeczną do filmu zaangażowanego społecznie, którego realizacja zbliża się wielkimi krokami - „Siedlisko - nasza Mała Ojczyzna! Cudze chwalicie, swego nie znacie!”. Trzymamy kciuki za Was i za Waszą produkcję filmową, przez którą chcecie promować kulturowe dziedzictwo. 

Dodatkowo, uczniowie przygotowali trailer książki pt. „Dziedzictwo”, który możecie zobaczyć poniżej.

 

Uczestnicy programu rozwijają się nie tylko twórczo, ale także i merytorycznie. Uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych: Język mediów, Prawa autorskie- twórcy i użytkownicy, Sekrety wyszukiwarek, Nasz wizerunek w sieci, Otwarte zasoby w sieci.  Był czas także na debiut w Szkolnym Teleturnieju Czytelniczym - „Sienkiewiczowskie potyczki”  i powiązanym z nim quizie medialnym.  Ponadto poznali techniki pomocne przy tworzeniu krótkich filmików, uczestnicząc w webinarium "Jak opowiedzieć historię w 90 sekund. Poznaj aplikację dubdub”.

Uczniowie włączyli się również w kampanię czytelniczą „Wypożycz sobie prezent! Nie tylko na święta!”. Zajęli się przygotowaniem materiałów promujących nowości w bibliotece szkolnej, wykorzystując narzędzia internetowe dostępne na wolnych licencjach.

Nasz drugi zespół uczniów z Zespołu Szkół nr 23 we Wrocławiu skupił się na zdobywaniu wiedzy merytorycznej, realizując temat „Medialny savoir-vivre”.  

Ich celem było poznanie „internetowego kodu zachowania”, aby poruszać się po Internecie bez problemów i być dobrze postrzeganym przez innych. Dyskutowali na temat dobrych manier, które powinny być zachowane, gdy udzielamy się na portalach społecznościowych. Jesteście ciekawi jak im poszło? Oto opinia koordynatorki programu Sylwii Nejfert:

W celu identyfikacji dobrych i złych nawyków komunikacji internetowej przeanalizowaliśmy w zespołach określone zadania. Uczniowie w odpowiedni sposób mieli zareagować na jakieś wydarzenie np. pogratulować wygranej w konkursie, przełożyć sprawdzian u nauczyciela przedmiotu, zareagować na złośliwe uwagi na swój temat na facebooku czy sprzeciwić się publikacji wypracowania na witrynie internetowej bez zgody autora tekstu. Uczniowie po kolei prezentowali swoje scenki i wyrażali swoją reakcję za pomocą sms-a, e-maila i wpisu na facebooku. Starali się wybrać takie formy komunikacji, aby były one najbardziej właściwe, biorąc pod uwagę odbiorcę, do którego się zwracamy i treść przekazu.
Wszystkie grupy z przydzielonych zadań wywiązały się wzorowo, pokazując jak zachować kulturalny sposób bycia w wirtualnym świecie oraz być jednocześnie asertywnym.

A działania młodzieży z Wrocławia możecie śledzić na stronie internetowej szkoły w zakładce "Młodzi i media"

Cieszymy się, że nasze zespoły tak chętnie angażują się w kolejne zadania, które są im stawiane w ramach programu Włącz się. Młodzi i media! Mamy nadzieję, że kolejny etap okaże się dla nich równie inspirujący i bogaty w nowe doświadczenia. Wszystkim zespołom życzymy powodzenia i wytrwałości.

Piszcie do nas, a Wasze relacje zamieścimy na stronie i blogu programu.