Scenariusze z edukacji medialnej
Scenariusze z edukacji medialnej
Scenariusze lekcji dotyczące treści z zakresu obowiązkowej edukacji medialnej w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej do realizacji na przedmiotach: język polski, wiedza o społeczeństwie, historia, wiedza o kulturze, lekcja biblioteczna, godzina wychowawcza, muzyka, język angielski
.Zachęcamy do korzystania ze scenariuszy zajęć dotyczących edukacji medialnej dostępnych na: Legalna Kultura.pl
„Ty też możesz zostać twórcą” - uczeń wie, kogo nazywamy twórcą i co jest utworem; zna prawo autorskie, majątkowe i osobiste przysługujące twórcy utworu; potrafi korzystać z programu do tworzenia muzyki; wykazuje postawę twórczą; kształtuje umiejętność pracy w grupie.
„Telewizja publiczna z misją” – uczeń poznaje i utrwala terminy związane z telewizją; analizuje wybrane programy telewizji publicznej; nabiera umiejętności świadomego, odpowiedzialnego i selektywnego korzystania ze środków masowego przekazu, w tym z Internetu; odbiera komunikaty nadawane za pomocą środków audiowizualnych.
„Recenzja filmowa bez tajemnic” – uczeń utrwala wiadomości na temat recenzji filmowej, ćwiczy umiejętności jej analizowania; samodzielnie przygotowuje recenzję wybranego filmu; zapoznaje się z zagadnieniami dotyczącymi komunikacji wizualnej; nabiera umiejętności świadomego, odpowiedzialnego i selektywnego korzystania z materiałów zamieszczanych w Internecie.
„Wielcy malarze na lekcji języka angielskiego – opis ilustracji na podstawie materiału stymulującego” – uczeń doskonali umiejętności opisu ludzi, przedmiotów, miejsc i czynności; wyraża swoje poglądy; przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach audiowizualnych; przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
„Komunikowanie obrazem – fotograficzne gatunki dziennikarskie” - nabiera umiejętności świadomego, odpowiedzialnego i selektywnego korzystania z Internetu; zapoznaje się za zagadnieniami dotyczącymi komunikacji wizualnej; utrwala wiadomości na temat funkcji komunikatywnej.